Laatste maand... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jan Sas - WaarBenJij.nu Laatste maand... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jan Sas - WaarBenJij.nu

Laatste maand...

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 April 2006 | Nederland, Groningen

Een nieuwe maand begonnen, mijn laatste vier weken ingegaan. Ik probeer er niet aan te denken, te negeren, maar ergens in mijn achterhoofd is er permanent de gedachte dat het hier wel eens zal eindigen. Zelfs de kleinste zaak, de kleinste gebeurtenis wordt als onvergetelijk geboekstaafd, van alles wordt genoten.

Het leven hier heeft een bredere basis gekregen. We kennen elkaar beter, en kunnen al wat meer kwijt tegen elkaar. Als het uitkomt gaan we samen winkelen, ik kook voor meerdere personen, samen basketten tegen “de hollanders”,... Er wordt ook minder uitgegaan, wat tot gevolg heeft dat er savonds meer chill-momenten zijn in onze container... Zijn echt geschild, komen net uit een psychiatrische instelling. Lachen om het minste, om ter stomste, iedereen gelukkig, een paar die glazig voor zich uit staren, eentje die zich amuseert met een speelgoedxylofoon,... een kleine schets hoe een avond wordt doorgebracht. We zijn elkaars drugs (hooee lieeef)!

Ik heb de raad gekregen niet teveel aan thuis te denken, aangezien ik daar snel genoeg zal zijn. Maar na het weekend dat Joachim en Karolien waren geweest, speelde “thuis” wel in m’n hoofd. Het was een zalig relaxed weekendje, waarvoor dank aan de betrokkenen natuurlijk ;), dat me deed beseffen dat ik toch graag zal terugkeren.

Ik heb zo’n vriendschapsboekje gekregen van ’t leuvense, waarvoor ook dank aan de betrokkenen :p, dat inmiddels voor de helft ingevuld is. Het invullen op zich was hilarisch. Vragen vertalen, de antwoorden op sommige vragen, en vooral het gedoe daarrond. Genoeg om een avond te vullen zeg maar. En nu heb ik het geluk dat ik dat nog zal kunnen teruglezen wanneer ik wil.

Moest ik proberen iets slecht te schrijven over mijn verblijf, ik zou het al snel relativeren. Ik vermoed dat ik in zo’n stemming ben, dat alles goed meevalt .
Toch zijn er redenen om minder gelukkig te zijn, die ik dan ook maar ff meedeel.
Ten eerste: Lucia gaat verhuizen. Nu ik hier aant typen ben, is zij in de kamer naast mij aan het inpakken. Ze verhuist naar een luxueuzere bestemming, wat zeker de gezondste keuze is, maar we (ik) ga haar hier toch missen. Ze was zowat het enige sociale meisje op de benedenverdieping hier. Met haar verdwijnen ook de meest stuntelige engelse zinnen, lawaai naast mij (ach, dat had ik best nog een maand uitgehouden), de mooiste glimlach van de container, en waarschijnlijk de horde spanjaarden die hier altijd was voor haar.

Meer verhuizingen: Steven naast mij is gisteren naar boven verhuisd. Ik zit vanaf morgen dus zonder buren, zonder lawaai dus ook. Maar dat zijn wel twee mensen minder waar je eens kan binnenlopen als de deur open staat (of gewoon binnenvallen, zoveel maakt dat niet uit)

Verdere containerleegloop: Stanislav uit oekraïne, Yiko uit china, en twee portugese meisjes waarvan de naam me ontbreekt, zijn ook vertrokken naar betere oorden. Ge zou bijna denken dat het hier slecht wonen is!

Eindwerk en verslagen staan in het teken van deze maand, dus ze zal iets anders verlopen dan de voorbije twee.Minder uitgaan, wat tegenstrijdig is met mijn bijna-gedaan-gevoel. Ik vrees voor een innerlijke strijd, we zullen in juni zien hoe die beslecht werd.

Ik houd jullie verder op de hoogte,
Met vriendelijke groeten,
Jan

  • 02 April 2006 - 14:07

    Asje:

    Blij dat je je amuseert, blij dat je bijna terugkomt, toch een beetje op mijn tenen getrapt door je vergelijking met de psychiatrische instelling...

  • 02 April 2006 - 15:53

    Jan:

    Hey Asje,

    Die opmerking is door iemand gemaakt op zo'n avond. Die vond de hele bende eruitzien als patiënten uit Mental Care Institution. Om de sfeer een beetje weer te geven, heb ik dat zo vertaald. Ik bedoel daar verder niets mee, maar kan begrijpen dat je als psychiatrisch verpleegkundige een beetje op je tenen bent getrapt, sorry daarvoor.
    Met vriendelijke groeten,
    Jan

  • 02 April 2006 - 17:44

    Monique:

    Dag Jan,
    Terwijl je daar heen en weer geslngerd wordt tussen verschillende gevoelens is hier alvast de paasvakantie begonnen met een paasbloem die hier en daar, zeer twijfelend, de kop opsteekt tussen de grassprieten die binnenkort weer zullen geloven aan de maaier.
    Ik wens je toch nog een fijne vier laatste weken in en buiten je container. Ik weet niet of in Groningen de Paashaas langs komt maar indien wel wens ik je een goede zoektocht naar de eitjes (al of noet maar toch hopelijk van belgische makelij!)Dit laatste mag je niet chauvinistisch opvatten, de belgische is gewoon lekkerder!
    Lieve groetjes

  • 05 April 2006 - 07:19

    Karolien (stabiel Gek):

    lieve janneman,
    uw berichtje klinkt melancholisch...ik snap het volledig, ik ben hier ondertussen volledig word en knoeters en microsoft aant vervloeken met die kakathesis...zucht er is al wat meer lente in het belgenlandje en ik heb gisteren van ons mama een vervroegd paaseitje gekregen omdat ik dringend troost nodig had. mijn stabiele gekkigheid was volledig verdwenen en er was een labiel kantje komen opduiken, allemaal door diene thesis, tsss
    bon, volg die goeie raad, denk ni aan thuis, hoogstens aan uw eindwerk en amuseert u vollenbak met die gekke lieverdjes daar! grtjes aan thomas, olga, praatziek russisch meisje, tubaman,andere belgjes,... en natuurlijk een dikke knuffel
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 April 2006

laatste...

28 April 2006

pitch and put

06 April 2006

De belg!

02 April 2006

Laatste maand...

24 Maart 2006

Nachten
Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 51484

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 17 September 2010

Via Don Bosco naar Congo

15 Oktober 2009 - 12 December 2009

Into the Pearl of Africa

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: