get to know each other-container-fuif - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jan Sas - WaarBenJij.nu get to know each other-container-fuif - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jan Sas - WaarBenJij.nu

get to know each other-container-fuif

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 Februari 2006 | Nederland, Groningen

Ey,

Aangezien je niet kan stilzitten bij het feit dat je op een slechte locatie zit, en aangezien een container zich daar uitzonderlijk goed voor leent was er zaterdag: de containerfuif. Alle mensen van de vijf containers waren uitgenodigd, natuurlijk kwamen die niet allemaal, maar het was wel een bijzonder leuk tijdverdrijf, zeker om elkaar te leren kennen en meer te weten over elkaars land en cultuur.
(lees: iedereen was zat, and we liked it)

Iedereen moest zijn eigen drinken meebrengen, ik had voor Duvel gekozen (beetje trots toch). Aangezien het feestje langer duurde dan de Duvels meegingen, hebben de russische meisjes me leren drinken as it should be. Wat daaronder te verstaan valt laat ik geheel aan uw verbeelding over ;)
Verder leerde iedereen iedereen kennen, om elkaar de volgende dag alweer vergeten te zijn. Geen nood, er zijn foto's van, en zo kan je elkaar toch blijven herinneren in een perfect gezonde toestand.

Om een voorbeeld te geven: ik heb zelfs op een gegeven moment vloeiend Frans gesproken met een mexicaan. Of dat nu ligt aan mijn talenknobbel, of aan mijn geheugen, dat laat ik in het midden.

Het is natuurlijk allemaal minder erg dan ik het hier laat blijken, maar het zijn zo van die avonden die je niet licht vergeet.

Vandaag dan alweer stage (begin tweede week nu) Er zijn toch wel wat verschillen zenne. Zo wordt er niet echt op handhygiëne gelet (juwelen aan, alcogel staat er wel, maar gebruiken..?) Empatisch omgaan met de patiënt wordt precies ook niet echt aangeleerd, hoewel iedereen wel zeer vriendelijk en behulpzaam is. Zolang ze dus niet zeuren, of bellen op de verkeerde moment, of teveel bellen,...
Ze werken hier maar vier dagen in de week (geen weekends) en de vijfde dag heb je een studiedag. Dat maakt het nogal aangenaam werken eigenlijk.

Ik ga hier eens eten klaarmaken (een avontuur op zich, hoewel het me begint te lukken)
groeten in het verre verre België
greetings
jan

  • 20 Februari 2006 - 18:31

    Karolien En Joachim:

    allo jan
    tziet er de max uit en uwen mail roept gewoon "ik amuseer mij hier!!!" leuk leuk
    als we uw berichteke lezen, moeten wij hier glimlachen naar het scherm (ja, ziet er dom uit :))en denken we aan onze liefste jan en bij deze een digitale knuffel en amuseert u gewoon verder, das de enige tip die ge meekrijgt van 2 ex-erasmusserkes.
    knuffel knuffel
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 April 2006

laatste...

28 April 2006

pitch and put

06 April 2006

De belg!

02 April 2006

Laatste maand...

24 Maart 2006

Nachten
Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 51480

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 17 September 2010

Via Don Bosco naar Congo

15 Oktober 2009 - 12 December 2009

Into the Pearl of Africa

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: