Lang, veel en ver - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jan Sas - WaarBenJij.nu Lang, veel en ver - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jan Sas - WaarBenJij.nu

Lang, veel en ver

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Johannesburg

En zo begon het...
15 oktober, 5uur smorgensvroeg begon mijn reis naar het onbekende!
Laatste stevige knuffel en kus van ons moeke, maar ik hield me sterk :)

Bleef eigenlijk vooral rustig bij het vooruitzicht van 12 uur vliegen maar de truk is om uzelf bezig te houden. Gelukkig was alles goed voorzien aan boord, had ik keuze tussen een hele resem (geweldig slechte) films, had boeken bij en kon me zo wel entertainen.
Met nog twee uur te gaan onderbrak de piloot mijn film en avondeten met de vraag of er een dokter aan boord was omdat een passagier niet goed was. Ik zag niemand rechtstaan en ben me dan maar gaan aanmelden. Gelukkig niks ernstig, iemand die zich niet goed voelde en last had van misselijkheid. Nadien kwam er nog een dokter bij die zei dat het oke was.
Nadien nog een leuk gesprek gehad met de vrouw naast mij, ook verpleegkundige, uit zweden. Reizen is mensen ontmoeten...


21u35 Aankomst in Johannesburg. Na vlotte passage bij immigratiedienst (zo crimineel zie ik er dus niet uit) stond er iemand mij op te wachten. Mr J Sas stond er op zijn kartonneke. Vandaaruit reden we naar het huis van Dr. Albie, tevens hoofdkwartier van WTMC.
Johannesburg heeft de reputatie geweldig crimineel te zijn, en elk huis is dan ook driedubbel beveiligd. Geen enkele auto op straat geparkeerd, iedereen heeft 1 of meerdere honden en natuurlijk een zeer fashionable hek. Snachts patrouileert er dan security die u gemakkelijk kan omkopen en alsnog uw gang kan gaan.

De tijd die ik in jo'burg doorbracht diende vooral om me medisch fit te verklaren (fit enough for Africa) en uitleg te geven over mijn werk, contract etc.
S avonds heeft Pierre me dan getrakteerd op mijn laatste deftige maaltijd (Zijn woorden) en moet toegeven dat het na die fles rode wijn nog erg gezellig werd. Nadien kwam dan de big chief himself, Dr. Albie, langs.
Kon het natuurlijk niet laten ook over politiek te beginnen, en hebben dan uitermate boeiende discussie gevoerd over Apartheid, de toekomst van Afrika, Educatie en dit in een mengeling van Afrikaans en Vlaams. Hoe leger de fles, hoe boeiender de discussie natuurlijk ;)

In het kort schets dit mijn verblijf van twee dagen in Jo'burg. First world city in a third world country!
Voor de geinteresseerden: Ze zijn geweldig hard aan het werken om alles mooi en proper te krijgen voor het Wereldkampioenschap voetbal volgend jaar. Zoals het er nu naar uitziet zullen ze dat maar nipt halen...

Kind Regards,
Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Into the Pearl of Africa

Recente Reisverslagen:

07 December 2009

And now..

30 November 2009

en het gaat maar door..

23 November 2009

Le royaume de débrouillardise

16 November 2009

Le royaume de poussiere

16 November 2009

Onderweg
Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 51475

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 17 September 2010

Via Don Bosco naar Congo

15 Oktober 2009 - 12 December 2009

Into the Pearl of Africa

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: